ABD’de “Super Bowl”un ekonomik etkisi 500 milyon dolar

Amerikan Futbolu Ligi’nde (NFL) şampiyonun belirleneceği “Super Bowl” tertibinin ülke iktisadına tesirinin 500 milyon doları bulması bekleniyor.
Bu yıl 59’uncusu düzenlenecek ABD’nin en çok izlenen ve en büyük spor tertibi Harika Bowl, 10 Şubat Pazartesi günü (TSİ) 02.30’da Louisiana eyaletinin New Orleans kentindeki Caesars Superdome’da oynanacak.
ABD’de 100 milyondan fazla kişi tarafından takip edilmesi beklenen maçı, 83 bin taraftar da statta izleyecek.
NFL’de 2024 dönemi Lombardi Kupası’nın sahibini belirleyecek gayrette, Amerikan Futbol Konferansı’nda (AFC) zafere ulaşan Kansas City Chiefs ile Ulusal Futbol Konferansı (NFC) şampiyonu Philadelphia Eagles karşılaşacak.
Ekonomik tesiri 500 milyon dolar
Üstün Bowl’un iddiası ekonomik tesirinin 500 milyon doları bulması öngörülüyor.
Tertibin, mahallî ve milletlerarası yayın hakkına sahip TV kuruluşlarından elde edilen gelirleri de kapsayan yayın gelirleri dışında pazarlama ve reklam gelirleri ile stadyumda bilet, forma satışı ve yiyecek-içecek gelirleri de dahil olmak üzere birçok kategoride ekonomik tesiri olacak.
Üstün Bowl öncesi bir biletin ortalama maliyeti 11 bin dolara (yaklaşık 400 bin lira) ulaşmış durumda. Bu da 2024’e nazaran bilet fiyatında yüzde 17’lik bir artış manasına geliyor.
Son beş yılda bir biletin ortalama fiyatı 7 bin 584 dolar seviyesinde bulunuyor. Şimdiye kadar yalnızca bir bilete ödenen en yüksek sayının ise 45 bin dolar olduğu kaydedildi.
ABD’de “sağlıksız” bir spor gecesi
Muhteşem Bowl gecesi, Şükran Günü’nden (Thanksgiving) sonra ABD’de en çok yiyecek tüketilen ikinci gün olarak dikkati çekiyor.
Tertibi takip etmesi beklenen 100 milyondan fazla ABD’linin, maç günü yiyecekleri fast-food eserlerle ortalama 6 bin kalori alacakları, yani sağlıklı bir tüketimin yaklaşık 2 katı seviyesinde besin tüketecekleri söz ediliyor. Üstün Bowl gecesinde, 5 bin ton patates cipsinin tüketilmesi bekleniyor.
Bu istikametiyle de Üstün Bowl, seyirciler açısından sıhhatsiz bir spor tertibi olarak da görülüyor.
Reklamların toplam mühleti 43 dakika 45 saniye
Yapılan anketlerde izleyicilerin yüzde 17’si, reklamların tertipteki en güzel kısım olduğunu söylüyor.
Bu yıl Üstün Bowl sırasında yayınlanacak 30 saniyelik bir reklamın maliyeti, 7 milyon doları buluyor.
Üstün Bowl tertibi sırasındaki reklamların toplam mühleti 43 dakika 45 saniye olacak.