Milli motosikletçi Asrın Rodi Pak, dayanıklılığın test edildiği yarışlarda madalya peşinde

Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda yarışan ulusal motosikletçi Asrın Rodi Pak, yeni dönemde podyuma çıkmayı hedefliyor.
Türkiye ve Avrupa’da katıldığı yarışlarda birçok başarısı bulunan Pak, Milletlerarası Motosiklet Federasyonu (FIM) tarafından düzenlenen Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda (EWC) yarışan birinci ve tek Türk sportmen unvanını elinde bulunduruyor.
Dayanıklılığın ön plana çıktığı 6, 8, 12 ve 24 saat süren yarışların yer aldığı şampiyonada, her ekipte 3 asıl ve 1 yedek pilot bulunuyor. Her pilot yakıt bitimine kadar yarışı sürdürüyor. Akaryakıt dolumu yapılınca pilot değişimi de gerçekleştiriliyor.
Ortalama her pilot değişiminin 1 saat sürdüğü şampiyonada, atletlerden biri yarışırken başkaları dinleniyor yahut muhtaçlıklarını gideriyor.
Şampiyonanın birinci başladığı yer olarak bilinen Fransa’daki Le Mans pistindeki yarışlarda ise başkalarından farklı olarak motorlar pistin karşısına diziliyor, yeşil bayrağın sallanmasının akabinde pilotlar koşarak motorlarına biniyor ve atletlerin uğraşı başlıyor. Şampiyonın en uzun pisti olan 7 kilometrelik Belçika’daki Spa-Francorchamps Pisti’nde pilotlar, birincilik için yaklaşık 700 tıp atıyor.
Testlere hazırlanıyor
Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda 2021 yılından bu yana yarışan Asrın Rodi Pak, yeni dönemde da uğraşını sürdürecek.
Geride kalan yarışlarda genel klasmanda istediği başarıyı elde edemeyen Pak, yeni dönemde bu durumu bilakis çevirmek istiyor. Yenilenen kadro arkadaşlarıyla şampiyonada podyuma çıkmayı hedefleyen Pak, Uşak Belediyesi Yarış Pisti’nde yarışlardan evvel gireceği testlere hazırlanıyor.
Pak, AA muhabirine, geçen dönem Barselona’daki yarışta birincilik elde etmelerine karşın şampiyonanın kimi yarışlarını kazalardan ötürü bitiremedikleri için genel klasmanda istedikleri sonuçları elde edemediklerini söyledi.
Slider Endurance Kadrosu ile yarışa devam edeceğini aktaran Pak, geçen yıl ekibinin marka değişikliğine gittiğini aktardı.
Yeni dönem öncesi ekibinin önemli yatırımlar yaptığını, öbür üç pilotun da değiştiğini kaydeden Pak, “Bu yıl çok hoş bir pilot dizilimi yaptılar. Öteki 3 grup arkadaşım da İspanya şampiyonu. Moto 2’de yarışmış pilotlar. Tıpkı vakitte hepsi çok süratli. Pistte tıpkı derecelerde olacağımızı düşünüyorum. Uzunluk ve kilo olarak da birbirimize çok yakınız. Bunun da bize motor ayarları konusunda avantaj sağlayacağını düşünüyorum. Kadromdan bu yıl umutluyum. Bu dönem podyum kovalamaya, podyum için çalışmaya devam edeceğiz.” diye konuştu.
Şu anda yarış için gerekli testlere hazırlandığını hatırlatan Pak, kendisi için sıkı bir çalışma programının başladığını lisana getirdi.
Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda dördüncü dönemine girdiğini anımsatan Pak, “Yani buralara alışkınım. Bu yıl inşallah podyumda Türk bayrağını dalgalandırmak istiyorum. Bunun için çok sıkı çalışıyoruz. Bu bizim için en büyük ödül olur.” diye konuştu.