UTTS uzatıldı mı? Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi kaydı ne zaman son, nasıl yapılır?

TAŞIT SAHİBİ BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
1- Kayıt ve Hesap Onay
Yakıt harcamalarını sarfiyat olarak gösterecek taşıt sahipleri, utts.gov.tr adresinde “Kayıt Yap – Taşıt Sahibi Mükellef işlemleri” sekmesinden bilgileri doldurur. Bu süreç, taşıt sahibi ismine yetkili kişi tarafından gerçekleştirilir.
2-Araç ekleme
Vergi levhası yükleme sürecinden sonra, “Taşıt Ekle” menüsünden sistemi kaydedilmek istenen araçların bilgilerini eksiksiz doldurur. Her aracın ruhsatını sisteme yükleyerek araç ekleme sürecini tamamlar.
3-TTB Siparişi
Kaydedilen araçlara TTB montajı için, “Siparişlerim” menüsünden ilgili araçlar seçilir. Taşıtı montaja götürecek kişi ile şoför birebir kişi değilse, montajı gerçekleştirecek kişinin bilgileri sisteme girilir.
4-Ödeme İşlemi
Ödeme kademesinde, Havale / EFT yahut kredi kartı seçeneklerinden biri tercih edilir. Havale/EFT metodu tercih edilirse, açıklama kısmına sipariş numarası yazılmalıdır. Ödeme, Darphane tarafından onaylandığında, taşıt sahibine taşıt montaj kodu iletilir.
5-Montaj İşlemi
Firma yetkilisi, utts.gov.tr’de yayınlanan Yetkilendirilmiş Taşıt Montaj Firmalarından kendisine en uygun noktayı seçer. Taşıt sahibi, Yetkilendirilmiş Taşıt Montaj Noktasına, taşıt montaj kodunu gösterir ve montaj süreci gerçekleştirilir. Bu kademede ek bir fiyat talep edilmez.
UTTS KİMLERE MECBURÎ?
Aşağıdaki taşıt kümelerinin sahibi mükelleflerin taşıtlarını, tekrar aşağıda belirtilen tarihlere kadar UTTS’ye kaydettirme zaruriliği bulunmaktadır:
– Kiralama yoluyla edinilen yahut işletmeye dahil olan ve işte kullanılan taşıtlar (en geç 31/12/2024 tarihine kadar),
– Trafiğe birinci sefer kaydedilen sıfır kilometre ferdî taşıtlar (1/07/2025 tarihinden itibaren kayıt ve tescil sürecini takip eden bir ay içerisinde),
– Akaryakıt dağıtım şirketlerine ilişkin taşıt tanıma sistemlerini kullanan kişisel taşıtlar (30/06/2025 tarihine kadar).